امتحانات نهایی سر جای خود برگزار میشود / فارغ التحصیلی دانش آموزان طبق آزمونهای مجازی داخلی در صورت تداوم جنگ
📌 علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر سیما:
📍کلاسهای درس فعلا تا آخر فروردین مجازی است.
▫️طول دوره تحصیلی یک هفته عقب افتاده است و امتحانات از نهم خرداد برگزار میشود. این یک هفته برای عقب افتادگیها است که سرفصل درسی را تمام کنند.
🔹امروز ماده واحده ای در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم و قرار شد حتی اگر شرایط جنگ ادامه یابد و نتوانیم امتحانات را در موعد مقرر برگزار کنیم؛ حداقل ۱۵ روز بعد از عادی شدن شرایط کشور امتحانات برگزار شود. پس دانش آموزان هیچ نگرانی نداشته باشند. سعی میکینم در شرایط آرام امتحانات را برگزار کنیم. ما کاملا با سازمان سنجش هماهنگیم و جای هیچ نگرانی نیست.
🔹حتی اگر جنگ طولانی شد و نتوانستیم امتحان نهایی را برگزار کنیم و به مهر ماه رسیدیم، ماده واحدهای مصوب شد که به آموزش و پرورش اجازه میدهد با ابلاغ رئیسجمهور و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمام دانش آموزان را بر اساس آزمون داخلی مجازی فارغ التحصیل کنیم تا بتوانند در دانشگاههایی که بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو میپذیرند پذیرش شوند اما برای دانشگاههایی که کنکور نیاز دارند باید صبر کنند آزمون برگزار شود. البته این امر نیاز به ابلاغ رئیس جمهور دارد.
🔹تمام مدارس کشور باز هستند ولی به تشخیص مدیر با توجه به شرایط منطقه از حداقل تا حداکثر معلمان حاضر هستند. لذا دانش آموزان میتوانند برای رفع اشکال حضور پیدا کنند و حتی اگر معلمان امکانات آموزش مجازی را نداشته باشند میتوانند از امکانات مدرسه استفاده کنند.
🔹یک هفتهای را ما در اختیار معلمان قرار دادیم که آموزش و طول سال تحصیلی را استمرار بدهیم لذا ارزشیابی تحصیلی ۹ خرداد شده است.






اولین دیدگاه را ثبت کنید.